پرسش من از بابام در مورد خلقت (1)
تاريخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:پرسش من از بابام,مورد خلقت (1),, | 12:9 | نویسنده : مجتبی زمانی

بچه ها تا حالا سوالات عجیبی براتون پیش اومده که دنبال جوابش بگردید؟ آره ما بچه ها پرسشهای زیادی توی ذهنمون داریم که بایستی از بزرگترامون بپرسیم.

 دیشب از پدرم پرسید: بابا چرا خدا زمین و آسمون و ستاره و خورشید و همه چیز رو ساخته؟
بابام گفت: خداوند همه چیز را برای انسان آفریده.

گفتم: یعنی زمین و آسمون و خورشید رو برای برای ما آفریده؟! پس ما را برای چی آفریده؟

بابام گفت: خدا ما را برای عبادت خلق کرده. خلقمون کرده که نماز بخونیم و کارهای خوب انجام بدیم.

گفتم: نماز ما چه به درد خدا میخوره؟! برای چی میخواد؟

بابا گفت: خداوند چون خودش کامل کامله، دوست داره انسانها هم کامل بشن. برای همین باید نماز و عبادت و کارهای خوب بکنیم و حرف خدا را گوش کنیم تا ما هم کامل بشیم و بتونیم بزرگ بشیم و قدرت زیادی مثل خدا داشته باشیم.

پرسیدم: بابا خدا ما را از چی درست کرده؟

گفت: خدا وقتی تصمیم گرفت آدم را بسازه، با دست غیب خودش یک مشت گل از زمین برداشت و حضرت آدم و حوا را درست کرد. اولش فرشته ها و ملائکه تعجب کردند و از خدا پرسیدند «چرا می خوای آدم رو خلق کنی؟ ما ملائکه و فرشته ها تو را عبادت می کنیم. انسانها با هم جنگ می کنند و خون همدیگه رو میریزند!». خداوند بهشون گفت: من چیزی می دانم که شما نمی دانید.

بابام گفت: بعد خداوند از روح خودش در آدم دمید و او زنده شد و به او علم یاد داد. خدا به فرشته ها گفت حالا هر چی دوست دارید از آدم بپرسید.

وقتی فرشته ها و ملائکه سوالاتشون تموم شد، خداوند بهشون گفت حالا برای آدم سجده کنید. همه سجده کردند غیر از ابلیس. خدا به شیطان گفت چرا سجده نکردی؟!. شیطان گفت: پروردگارا تو من را از آتش آفریدی و آدم را از خاک، آتش بالاتر از حاک است و من برای خاک سجده نمی کنم!!.

شیطان با اینکه شش هزار سال خدا را عبادت کرده بود و استاد فرشته ها و ملائکه بود، غرور گرفتش و دستور خدا را اطاعت نکرد و از درگاه خداوند رانده شد.

من سوالات زیادی از بابام پرسیدم و بابام جواب داد، اما چون می خوام شما خسته نشید،بعدا براتون تعریف میکنم. فعلا خدا حافظ تا مطلب بعدی.

 


نظرات شما عزیزان:

معلمت،خانم نظارت
ساعت13:32---20 اسفند 1391
مجتبی گلم سلام .امیدوارم هرچه زودتر حالت خوب بشه که برگردی مدرسه پیش من ودوستات .امروز که نبودی دل من وهمه ی دوستات حسابی واسه ت تنگ شده بود.عزیزم وبلاگ ومطالبی که میذاری خیلی خوب وخشگلن .درست مثه خودت . خیلی دوستت دارم واون گل روی ماه ت رو میبوسم .پاسخ:سلام خانم معلم خوبم. ممنونم که برایم پیام گذاشتید. پیامتون رو که خواندم خیلی خوشحال شدم. متاسفم از اینکه نتونستم بیایم مدرسه و شما معلم عزیزم و دوستان خوبم را ببینم. راستی بابت پیک بهاری و عکس رنگی رویش خیلی متشکرم، خیلی قشنگ است. عید نوروز و سال جدید را تبریک میگویم.

خانم نظارت
ساعت13:27---20 اسفند 1391
سلام مجتبی گلم،امیدوارم حالت خوبه خوب شده باشه.امروز که توکلاس حاضرنبودی خیلی جات خالی بود ودل من ودوستات حسابی واسه ت تنگ شد .عزیزم خوب استراحت کن تاهرچه زودتر خوب شی وبرگردی مدرسه .عزیزم خیلی دوستت دارم و اون گل روی ماه ت رو میبوسم

معلمت خانم نظارت
ساعت13:21---20 اسفند 1391
سلام مجتبی گلم .امیدوارم همیشه خوب وخوش سلامت باشی عزیزم. امروز که حالت خوب نبود وبخاطرسرماخوردگی تو کلاس حاضرنبودی من ودوستات خیلی دلمون واسه ت تنگ شد . عزیزم خوب استراحت کن تاهرچه زودتر سرحال بشی وبرگردی مدرسه . عزیزم چقدر وبلاگت خوشگله ، مثه خودت. مجتبی جان الان میخوام برم پست قبلیت رو که عکس گذاشتی ببینم واز هنرنمایی ت لذت ببرم . دوستت دارم واون گل روی ماه ت رومیبوسم

معلمت خانم نظارت
ساعت13:19---20 اسفند 1391
سلام مجتبی گلم .امیدوارم همیشه خوب وخوش سلامت باشی عزیزم. امروز که حالت خوب نبود وبخاطرسرماخوردگی تو کلاس حاضرنبودی من ودوستات خیلی دلمون واسه ت تنگ شد . عزیزم خوب استراحت کن تاهرچه زودتر حالت سرحال بشی وبرگردی مدرسه . عزیزم چقدر وبلاگت خوشگله ، مثه خودت. مجتبی جان الان میخوام برم پست قبلیت رو که عکس گذاشتی ببینم واز هنرنمایی ت لذت ببرم . دوستت دارم واون گل روی ماه ت رومیبوسم

معلمت خانم نظارت
ساعت13:19---20 اسفند 1391
سلام مجتبی گلم .امیدوارم همیشه خوب وخوش سلامت باشی عزیزم. امروز که حالت خوب نبود وبخاطرسرماخوردگی تو کلاس حاضرنبودی من ودوستات خیلی دلمون واسه ت تنگ شد . عزیزم خوب استراحت کن تاهرچه زودتر حالت سرحال بشی وبرگردی مدرسه . عزیزم چقدر وبلاگت خوشگله ، مثه خودت. مجتبی جان الان میخوام برم پست قبلیت رو که عکس گذاشتی ببینم واز هنرنمایی ت لذت ببرم . دوستت دارم واون گل روی ماه ت رومیبوسم

معلمت خانم نظارت
ساعت13:19---20 اسفند 1391
سلام مجتبی گلم .امیدوارم همیشه خوب وخوش سلامت باشی عزیزم. امروز که حالت خوب نبود وبخاطرسرماخوردگی تو کلاس حاضرنبودی من ودوستات خیلی دلمون واسه ت تنگ شد . عزیزم خوب استراحت کن تاهرچه زودتر حالت سرحال بشی وبرگردی مدرسه . عزیزم چقدر وبلاگت خوشگله ، مثه خودت. مجتبی جان الان میخوام برم پست قبلیت رو که عکس گذاشتی ببینم واز هنرنمایی ت لذت ببرم . دوستت دارم واون گل روی ماه ت رومیبوسم

معلمت خانم نظارت
ساعت13:19---20 اسفند 1391
سلام مجتبی گلم .امیدوارم همیشه خوب وخوش سلامت باشی عزیزم. امروز که حالت خوب نبود وبخاطرسرماخوردگی تو کلاس حاضرنبودی من ودوستات خیلی دلمون واسه ت تنگ شد . عزیزم خوب استراحت کن تاهرچه زودتر حالت سرحال بشی وبرگردی مدرسه . عزیزم چقدر وبلاگت خوشگله ، مثه خودت. مجتبی جان الان میخوام برم پست قبلیت رو که عکس گذاشتی ببینم واز هنرنمایی ت لذت ببرم . دوستت دارم واون گل روی ماه ت رومیبوسم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مترجم سایت